Minimiorder

Vi har inga minimiorder.
 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.


Betalningsalternativ

- Postförskott
Kostnad: 65kr
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Betala via Din Internetbank
Kostnad: 0 kr

- Betala via Internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea) via Payson

- Kortbetalning
Kostnad: 0 kr

Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL-128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

- Faktura / Klarna
Kostnad: 20 kr.
Fakturorna sköts av Klarna. Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll.  Du erhåller en faktura som skall betalas inom 14 dagar. Vi styr ej över förfallodatum så titta noga på fakturans förfallodatum så Du ej riskerar att Klarna sänder en påminnelse.

- Avbetalning / Klarna
Räntefritt under 3, 6 och 12 månader. Endast uppläggningsavgift och aviavgift tillkommer. Minibelopp att handla för vid avbetalning är 1000 kr
3 månader. Uppläggningsavgift 95 kr. Aviavgift 29 kr.
6 månader. Uppläggningsavgift 195 kr. Aviavgift 29 kr.
12 månader. Uppläggningsavgift 295 kr. Aviavgift 29 kr.
24 månader. Uppläggningsavgift 295 kr. Aviavgift 29 kr. 9,95% ränta.
36 månader. Uppläggningsavgift 295 kr. Aviavgift 29 kr. 9,95 % ränta.
Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll. Fakturorna sköts av Klarna.
 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-4 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. På vissa produkter står det att de kan beställas men en viss leveranstid anges. Beställer Du dessa varor tillsammans med lagervaror så skickas allt när vara med leveranstid ankommer till oss.
 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som postpaket/brev. När det gäller vapen sändes det med postens värdeförsändelser och när det gäller ammunition skickas det med Schenker. 
Posten och Schenker kräver att ett aktuellt telefonnummer alltid anges för avisering. Ammunition och vapen måste betalas innan via kort eller att Ni väljer faktura. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Det kostar 100 kr extra att skicka till Norge, Danmark och Finland
 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. Vi returer skall en returhandling alltid ifyllas.
Detta dokument skall alltid ifyllas vid returer: Hämta dokument här 

Returneras en vara inom 14 dagar från det att Du mottagit varan och varan visar sig vara trasig eller att vi sänt fel vara så står vi för returfrakt samt frakt tillbaka till Dig. Detta betalar vi i efterhand då vi erhållit, undersökt och returnerat korrekt vara till Dig. Visar det sig att varan Du returnerade ej var felaktig står Du även för frakten från oss till Dig så det är mycket viktigt att Du noga undersöker varan innan retur.
 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se.
Ånger eller returrätt gäller ej på varor som specialbeställts eller specialtillverkats och som normalt ej lagerförs.
 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Customer's Area